Direktlänk till inlägg 3 augusti 2013

Raggsockor

Av Fenoxi - 3 augusti 2013 11:13

Idag kör jag en liten favorit i repris. Tomas tog med sig Lukas för att åka och köpa en tupp. De åkte för ca 20 minuter sen, Frida somnade precis. Vilket ger mig ca 2-3 timmars sticktid helt för mig själv =) Jag väntar på att kaffet ska bli klart nu och sen tar jag med mig stickningen, kaffet och sätter mig på altanen lyssnar på senaste avsnittet av stickpodden och bara njuter av att ha en stund för mig själv. 


I torsdags lyckades jag vara en av dom som hann med och klicka hem sockgarnspaket från Garnkorgen. Jag har ingen aning om vad det är för garner, färger eller nått, jag vet bara att det är 1kg sockgarner som passar till stickor 2,5mm. Eftersom Tomas fick betala så säger vi väl att det är en födelsedagspresent från honom till mig. Jag känner mig som ett barn straxföre jul, jag vill ha mitt paket nu!! 


Med tanke på rubriken kan ni kanske gissa er till att det har stickats ett par raggsockor. 

innevånarna i Area 51 har sjunkigt till 11 i antalet nu. Ett par raggsockor till Lukas är klara. Lukas stod länge vid garnet inne i affären och kände, tittade och funderade innan han välde färger till sina sockor. 

Jag är faktiskt riktigt avundsjuk på dem, jag vill nog också ha raggisar i de färgerna. Jag har använt garnet Novita Nalle. Någon beskrivning finns inte, jag har stickat från tån och upp eller från fel håll som min mor säger. Jag har anpassat in dom efter Lukas fötter allt eftersom jag stickat.


 

Det var då en taskig bild jag hade tagit!

 


Nu är kaffet klart så nu drar jag mig ut på altanen och jobbar på dagens mål; att få ner antalet invånnare till 10st i Area 51

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fenoxi - 15 september 2013 12:26


I slutet på Augusti åkte jag på stickångest, högen i skåpet med påbörjade projekt hade blivit så pass stor att jag kände inte alls för att sticka, jag öppnade skåpet, tittade, suckade och stängde skåpet igen utan att ta fram något projekt. Jag sticka...

Av Fenoxi - 8 augusti 2013 15:02

Vi kan börja med att mitt hemliga sockgarnspaket kom i måndags! Jag gick hela förmiddagen och väntade på att det skulle plinga till i telefonen så vi kunde åka in till Ica och hämta paketet. När jag gick ner till vägen för att hämta posten så ser jag...

Av Fenoxi - 1 augusti 2013 12:35

Bara för att jag inte har skrivit på länge betyder inte det att jag inte har stickat. Jag har fastnat i nått läge där ingenting blir avslutat. Jag bara påbörjar saker just nu. Men nu får det bli skärpning på det. Ett projekt som är påbörjat men som s...

Av Fenoxi - 16 juli 2013 19:28

Jag fick ett sånt sug efter att sticka en mössa här för ett tag sen. Stoppade ner halva mig och rotade runt i lådan med restgarner efter något lämpligt att sticka en mössa av. Velade länge mellan olika färger innan Tomas tillslut fick den avgörande r...

Av Fenoxi - 11 juli 2013 12:54

Tomas önskade sig ett par raggsockor och jag råkade vid något svagt tillfälle lova honom att sticka ett par. Vet ni hur stora fötter karlskrället har?!? Hur som helst så visste jag direkt att här måste jag ta till andra metoder än det gamla hederlig...

Presentation


Stick- och virk-galning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards