Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

Stoora raggsockor

Av Fenoxi - 11 juli 2013 12:54

Tomas önskade sig ett par raggsockor och jag råkade vid något svagt tillfälle lova honom att sticka ett par. Vet ni hur stora fötter karlskrället har?!? Hur som helst så visste jag direkt att här måste jag ta till andra metoder än det gamla hederliga sticka en socka åt gången för jag skulle aldrig, ALDRIG ta tag i och sticka socka nr 2 när första väl skulle vara klar. Så det blev till att lära sig något nytt, och sånt gillar jag. Sticka 2 på samma gång med magicloop dvs sticka på en lååång rundsticka. Finns massor med klipp på youtube som visar hur man gör. Sagt och gjort, raggisarna vart stickade och fort gick det. Fick känslan av att det gick fortare än med vanliga strumpstickor.

Och dom passade perfekt!

Det kommer nog dröja en stund innan det blir flera raggisar till Tomas men innan snön kommer tänkte jag faktiskt ha ett par till klara åt honom.

Nått mönster finns det inte till dom då det är ett hopplock från flera ställen för att få det att funka bra med magicloop utan att behöva tänka för mycket.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fenoxi - 15 september 2013 12:26


I slutet på Augusti åkte jag på stickångest, högen i skåpet med påbörjade projekt hade blivit så pass stor att jag kände inte alls för att sticka, jag öppnade skåpet, tittade, suckade och stängde skåpet igen utan att ta fram något projekt. Jag sticka...

Av Fenoxi - 8 augusti 2013 15:02

Vi kan börja med att mitt hemliga sockgarnspaket kom i måndags! Jag gick hela förmiddagen och väntade på att det skulle plinga till i telefonen så vi kunde åka in till Ica och hämta paketet. När jag gick ner till vägen för att hämta posten så ser jag...

Av Fenoxi - 3 augusti 2013 11:13


Idag kör jag en liten favorit i repris. Tomas tog med sig Lukas för att åka och köpa en tupp. De åkte för ca 20 minuter sen, Frida somnade precis. Vilket ger mig ca 2-3 timmars sticktid helt för mig själv =) Jag väntar på att kaffet ska bli klart nu ...

Av Fenoxi - 1 augusti 2013 12:35

Bara för att jag inte har skrivit på länge betyder inte det att jag inte har stickat. Jag har fastnat i nått läge där ingenting blir avslutat. Jag bara påbörjar saker just nu. Men nu får det bli skärpning på det. Ett projekt som är påbörjat men som s...

Av Fenoxi - 16 juli 2013 19:28

Jag fick ett sånt sug efter att sticka en mössa här för ett tag sen. Stoppade ner halva mig och rotade runt i lådan med restgarner efter något lämpligt att sticka en mössa av. Velade länge mellan olika färger innan Tomas tillslut fick den avgörande r...

Ovido - Quiz & Flashcards