Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Ankelsockor

Av Fenoxi - 4 juni 2013 15:03

 

Finns väl egentligen inte så mycket att orda om detta projekt, ett par ankelsockor stickade i Fabel efter ett dropsmönster. De har legat i mitt skåp och sett ledsna ut i flera veckor, så nu var det äntligen dags att fästa trådarna och tada nu har dom fått flyttat ur skåpet och ner i min strumplåda. 

 



Passande nog så satt jag på en filt ute på gräsmattan och fäste trådarna.

För ett par raggisar är ju precis vad man behöver just nu..



Vad har jag på g nu då?

Födelsedagspresent till Mor, en doppresent, vantar.


I UFO*-högen ligger det en halsduk, en mössa och experiementvästen. 


Exakt just nu är jag toksugen på att sticka randiga raggsockor till mig själv, att sticka raggisar nu känns lika logiskt som att sticka vantar i juni.


Undra hur det kommer sig att alla måsteprojekt blir så mycket tråkigare än vad dom skulle vara om jag inte hade haft ett stoppdatum då dom måste vara klara, Hmm Jaja.. ska ta och jobba lite på doppresenten nu, bäst att passa på när ungarna leker snällt tillsammans.



*UFO = Unfinished Objects


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fenoxi - 15 september 2013 12:26


I slutet på Augusti åkte jag på stickångest, högen i skåpet med påbörjade projekt hade blivit så pass stor att jag kände inte alls för att sticka, jag öppnade skåpet, tittade, suckade och stängde skåpet igen utan att ta fram något projekt. Jag sticka...

Av Fenoxi - 8 augusti 2013 15:02

Vi kan börja med att mitt hemliga sockgarnspaket kom i måndags! Jag gick hela förmiddagen och väntade på att det skulle plinga till i telefonen så vi kunde åka in till Ica och hämta paketet. När jag gick ner till vägen för att hämta posten så ser jag...

Av Fenoxi - 3 augusti 2013 11:13


Idag kör jag en liten favorit i repris. Tomas tog med sig Lukas för att åka och köpa en tupp. De åkte för ca 20 minuter sen, Frida somnade precis. Vilket ger mig ca 2-3 timmars sticktid helt för mig själv =) Jag väntar på att kaffet ska bli klart nu ...

Av Fenoxi - 1 augusti 2013 12:35

Bara för att jag inte har skrivit på länge betyder inte det att jag inte har stickat. Jag har fastnat i nått läge där ingenting blir avslutat. Jag bara påbörjar saker just nu. Men nu får det bli skärpning på det. Ett projekt som är påbörjat men som s...

Av Fenoxi - 16 juli 2013 19:28

Jag fick ett sånt sug efter att sticka en mössa här för ett tag sen. Stoppade ner halva mig och rotade runt i lådan med restgarner efter något lämpligt att sticka en mössa av. Velade länge mellan olika färger innan Tomas tillslut fick den avgörande r...

Presentation


Stick- och virk-galning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards